Dlaczego Twoja reklama nie działa?

Dlaczego Twoja reklama nie działa?Ile razy zdarzało Ci się tworzyć nieskuteczną kampanię reklamową? Wykupywać na różnych portalach okienka reklamowe lub po prostu bezpośrednio zareklamować swój towar klientowi?  Jednak koniec końców nie dochodziło do transakcji, klienci nie dobijali się drzwiami i oknami. Jednym słowem nie takiego efektu się spodziewałeś.

Dlaczego tak się dzieje?

Czemu tak się więc reklama nie działa? Pomyśl przez chwile jak Ty reagujesz na podobne zabiegi. Przeglądasz internet i nagle pojawia się okienko z reklamą. W zdecydowanej większości nawet nie patrzysz co to jest tylko mechanicznie naciskasz krzyżyk, by to zamknąć. Gdy w telewizji pojawia się blok reklamowy to w takim razie jest to najlepsza okazja, by zmienić kanał lub zrobić sobie kawę. Gdy przychodzi do Ciebie akwizytor i chce Ci coś sprzedać lub dzwoni telemarketer to jak najszybciej chcesz zakończyć tę rozmowę. Nie chcesz nawet słyszeć co inni ludzie mają Ci do zaoferowania.
Wszystko to jest mechanicznym działaniem i naszym filtrem obronnym. Niestety to sprawia, że ogromna ilość reklam to zmarnowane pieniądze, ponieważ nie docierają do odbiorców.

Czy da się ominąć ten system obronny?

Oczywiście, że da się ominąć ten system obronny i dotrzeć ze swoją reklamą do odbiorcy! Jest jeden warunek, trzeba wiedzieć jak to zrobić. Sam współpracowałem z różnymi firmami zajmującymi się sprzedażą w różnej formie. Była to sprzedaż internetową, telemarketing akwizycja itd. Skuteczność każdego z opracowanych przeze mnie systemów była ogromna! W niektórych przypadkach sprzedaż wzrastała aż 10-krotnie! Przeprowadziłem masę testów i nawet prosta zmiana w sformułowaniu zdania ma kolosalne znaczenie, mimo iż sens zdania jest taki sam.

Jak możesz to wykorzystać

Niestety nie mogę Ci tutaj podać gotowych schematów i rozwiązań, ponieważ każda reklama wymaga indywidualnego podejścia. Jednak podam Ci tutaj kilka wskazówek, które wierzę, że będą dla Ciebie pomocne:

  • Po pierwsze musisz wiedzieć, że ludzie nie chcą abyś im cokolwiek sprzedawał i próbował wcisnąć, oni sami muszą poczuć chęć do zakupu tego, co masz w ofercie.
  • Twoja reklama nie może być traktowana jak jedna z wielu, ponieważ z automatu zostanie odrzucona. Gdy ktoś zauważy tylko, że już chcesz mu coś sprzedać to jego czujność niebywale wzrasta. Może zacząć nastawiać się negatywnie do Twojej oferty. Gdy klient zacznie wypowiadać się negatywnie o Twojej ofercie to ciężko będzie Ci go przekonać do zmiany zdania. Prawo konsekwencji zadziała na Twoją niekorzyść.
  • Omiń cały „system obronny” i zyskaj jego wagę, pokaż mu, że Twój produkt jest dla niego użyteczny. Klient sam musi uznać, że chce skorzystać z Twojej oferty.
  • Gdy sprzedajesz coś drogiego, to nie zaczynaj od mówienia jakie to jest drogie – najpierw przedstaw wszystkie korzyści, dopiero na końcu cenę. Gdy podasz cenę na początku to istnieje ryzyko, że klienta odstraszysz. Nie zna on korzyści jakie dostarcza mu Twój produkt. Dopiero gdy je pozna może ocenić czy cena mu odpowiada.

Drobna ciekawostka

Ludzie dużo więcej są w stanie zapłacić nie za rzeczy, których potrzebują, ale te których pragną  – takie które podnoszą prestiż i są postrzegane jako luksusowe. Dlatego rzeczy markowe są takie drogie i mimo to dobrze się sprzedają. Występuje tutaj silne oddziaływanie emocjonalne i łatwiej to wykorzystać namawiając kogoś do zakupu. Opracuj właściwą reklamę, a każda złotówka w nią zainwestowana zwróci Ci się kilkukrotnie.

Leave a Comment