Akademia Sukcesu

Perswazja, Marketing, Copywriting, NLP

Psychologia jedzenia – jak jedno słowo wpływa na apetyt

Dodane przez

Psychologia jedzenia – jak jedno słowo wpływa na apetytJak jedno słowo wpływa na apetyt

Prowadzisz restaurację i chcesz aby Twoi klienci kupili dodatkowe danie?
A może jesteś trenerem personalnym i chcesz zmotywować klientów by jedli mniej?

Przedstawię Ci jak prosta zmiana jednego słowa wpływa na postrzeganie dania.
W jaki sposób to wykorzystasz zależy od Ciebie.

Przenieśmy się na chwilę do laboratorium:

Zespół badaczy pod przewodnictwem profesor Jane Ogden przeprowadził eksperyment na grupie 80 osób.
Połowę osób poproszono o poczęstowanie się daniem oznaczonym jako przekąska, a drugą daniem oznaczonym – posiłek.
Oczywiście danie było takie samo w obu przypadkach – różniło się tylko nazwą.
Następnie uczestników skierowano do testu smaku.

W teście smaku otrzymali oni do skosztowania: ciastka, draże, chipsy itd.
Okazało się, że badani poczęstowani daniem oznaczonym jaki przekąska zjedli dużo więcej (ok. 50%) w teście smaku, a niżeli uczestnicy poczęstowaniu posiłkiem.

Dlaczego tak to działa?

Umysł pomniejsza znaczenie dania nazwanego w niewinny sposób, przez co podświadomość podpowiada nam, że możemy zjeść więcej.
Chyba teraz zaczniesz baczniej zwracać uwagę na to jak często wykorzystywane w reklamach jest słówko – przekąska…

Osoby zainteresowane większą ilością ciekawostek na temat jedzenie odsyłam do książki profesor Jane Ogden – „Psychologia odżywiania się. Od zdrowych do zaburzonych zachowań żywieniowych”.

Napisz Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *